شرکت یول سازه بندر
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 14:21 ::  نويسنده : یداله ذوالفقاری

بازار وکيل شهر شيراز يکي از مشهورترين بازارهاي سنتي و تاريخي ايران است. اين بازار که به فرمان کريم خان زند (۱۱۷۲ - ۱۱۹۳ ه.ق) ساخته شده، اکنون در مرکز شهر شيراز (شرق ميدان شهدا) قرار گرفته‌است. (مسجد و حمام تاريخي وکيل نيز در کنار اين بازار قرار دارند)



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : یداله ذوالفقاری

پارسه يا تَختِ جَمشيد نام يکي از شهرهاي باستاني ايران است که ساليان سال پايتخت تشريفاتي امپراتوري ايران در زمان دودمان هخامنشيان بوده‌است. باور تاريخدانان بر اين است که اسکندر مقدوني سردار يوناني در ۳۳۰ پيش از ميلاد، به ايران حمله کرد و پارسه را به آتش کشيد  و احتمالا بخش عظيمي از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشي را با اينکار نابود نمود. با اين‌حال ويرانه‌هاي اين مکان هنوز هم در مرودشت در نزديکي شيراز مرکز استان فارس برپا است و باستان شناسان از ويرانه‌هاي آن نشانه‌هاي آتش و هجوم را بر آن تاييد مي‌کنند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : یداله ذوالفقاری

کهف، شکاف و نقبي است که در کوه قرار دارد و از مغاره و غار وسيعتر است، بطوريکه انسان و حيوان مي توانند به خوبي در آن جا گيرند و زيست کنند. و رقيم، به معناي مرقوم (چون جريح به معناي مجروح) است. و به علت آنکه نام اصحاب کهف را در لوح مسين يا زرين نگاشته و در خزانة پادشاه نصب کرده اند، و يا به علت آنکه نام آنانرا بر داخل غار نقش کرده اند لذا اصحاب کهف به «اصحاب رقيم» نيز موسوم شدند. پس اصحاب کهف و اصحاب رقيم جماعت واحدي هستند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 14:16 ::  نويسنده : یداله ذوالفقاری

مقدمه:

گاه درخشش نام بعضي از انسانها در صفحات تاريخ آنچنان است که نيازي به تورق در آن نيست. و چه نيکوست که اين درخشندگي حاکي از مثبت بودن اثراتي باشد که از آنِ انسانها باقي مانده باشد. ميرزا تقي خان فراهاني معروف به اميرکبير از جمله اين شخصيت هاست که به خاطر انقلابي که در خيلي از حوزه ها ايجاد کرد، نام خود را به صورت جاودانه در تاريخ حک کرد.



ادامه مطلب ...
شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : یداله ذوالفقاری

در ادامه مطلب شمارا به ديدن چند تا عكس از طبيعت زيباي شهر ليلان دعوت مي كنم



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت راه و ساختمانی و آدرس y.s.bandar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 262
بازدید کل : 10953
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1